Aflevering af afleveringsopgave

Som studerende bliver du højst sandsynligt stillet en afleveringsopgave på et eller andet tidspunkt. I en afleveringsopgave er der flere informationer samt muligheder omkring hvordan du kan aflevere. Her gennemgår vi disse informationer og muligheder.

1. Her ser du afleveringsopgavens titel.

2. Her ser du selve opgavebeskrivelsen

3. Hvis underviseren har vedhæftet filer til opgaven, så ses de her. Tryk på dem for at åbne dem.

4. Under status kan du se om du allerede har afleveret eller ej.

5. Her kan du se den deadline som underviseren har sat på afleveringsopgaven.

6. Her kan du se om opgaven er en forberedelsesopgave eller ej.

7. Hvis du ønsker at udskrive, så tryk på denne knap og vælg udskriv.

8. Tryk her for at starte din besvarelse.

Når du har trykket på 'Besvar opgave' så får du følgende visning:

9. Hvis du gerne vil se opgavebeskrivelsen og de filer din underviser har vedhæftet til opgaven, så tryk på 'Vis'. Du kan altid skjule dem igen ved at trykke her.

10. Hvis du ønsker at taste din besvarelse direkte i itslearning, så kan du skrive den her i Rich Text Editoren.

11. Hvis du ønsker at gøre brug af Rich Text Editorens fulde muligheder, så tryk på 'Flere indstillinger'. Du kan trykke her for at se alt hvad editoren kan.

12. Hvis du har lavet din opgave i et tekstbehandlingsprogram, Office 365 Online eller Google Drive, eller skal du afleverer filer i forbindelse med din aflevering, så kan du trykke her. Dette åbner et lille vindue:

13. Hvis din opgavebesvarelse eller tilhørende filer ligger på din computer, så tryk her. Dette åbner et stifinder vindue hvor du skal vælge den fil du ønsker at vedhæfte din aflevering.

14. Hvis din opgavebesvarelse eller tilhørende filer ligger i OneDrive, så tryk her. Hvis du har gjort brug af Office 365 Online, så er det automatisk blevet gemt i OneDrive. Hvis du derimod har brugt Microsoft Word på din computer, så ligger det på din computer.

15. Hvis din opgavebesvarelse eller tilhørende filer ligger i Google Drev, så tryk her. Alle filer i Google Suiten bliver automatisk tilføjet dit Google Drev, så hvis du har f.eks. Google Docs, Google Slides eller Google Sheets så kan du vedhæfte dem på denne måde uden at downloade dem først.

Hvis du afleverer ved at gøre brug af en af cloudtjenesterne OneDrive eller Google Drev, så bliver der taget en kopi af dit dokument i clouden og vedhæftet. Ændringer lavet efter du har afleveret kan derfor ikke ses.

Hvis du skal bruge hjælp til at opsætte forbindelse til din OneDrive eller Google Drev konto, så er der vejledninger til dette.

Tryk her for at se en vejledning til hvordan du tilknytter din OneDrive konto.

Tryk her for at se en vejledning til hvordan du tilknytter din Google Drev konto.

16. Når du er færdig med at udfylde din opgavebesvarelse, så tryk på 'Send'.

Du kan ikke ændre i din opgavebesvarelse når først du har afleveret den ved at trykke på 'Send'.

17. Er du stadig igang med din opgavebesvarelse, men nødt til at stoppe undervejs, så brug 'Gem som kladde' så du kan vende tilbage til den på et senere tidspunkt.

18. Hvis du helt fortryder din opgavebesvarelse, så brug 'Annuller'.