Tilknytning af Onedrive konto til Itslearning

Husk på at OneDrive og Google Drev er til kladder og kollaboration. Filer på disse to skytjenester bliver automatisk slettet 365 dage efter at en medarbejder eller studerende stopper. Hvis de filer du ønsker at tilføjes skal sikres, så anbefaler vi at du ligger dem på vores sikre netværksdrev i stedet eller uploader dem direkte i itslearning.

Nedenfor vises hvordan du tilknytter din Microsoft Onedrive konto til Itslearning. 

Der er to måder at gøre dette på:

1. Du kan enten tilknytte din Microsoft Onedrive konto til Itslearning når du vil bruge filer fra Onedrive fx via "Fil-funktionen" i Itslearning , eller når du vil integrere Onedrive filer via "afleveringsopgave"- eller "Arbejdsopgave"- værktøjet.

2. Eller du kan tilknytte din Onedrive Konto via din personlige indstillinger. 

Nedenfor vises de to måder:

Som udgangspunkt, så er dine filer i OneDrive kun delt internt når du integrere dem i itslearning. Skal du dele med eksterne samarbejdspartnere ude af organisationen, så anbefaler vi at du i stedet bruger Google Drev, da der er en begrænsning i OneDrive som gør at de kun kan deles offentligt i 30 dage af gangen.

1. Tilknyt til Microsoft Onedrive konto gennem integration af fil-funktionerne

1. Vælg "Tilføj fil"

2. Vælg derefter  "Onedrive"

Vælg Tilknyt, hvis du vil tilknytte din OneDrive-konto til din Itslearning-konto. Her skal du angive din Absalon mail. På den måde undgår du at logge på din Onedrive, hver gang du vil overføre filer.

Du bliver nu ledt over til din Absalon SingleSignOn konto. Her skal du angive email samt din adgangskode.

3. Tryk "Tilknyt" for at knytte din Microsoft Onedrive-konto til Itslearning.

Dine filer i din Onedrive konto vises nu.

2. Tilknyt din Microsoft Onedrive konto gennem dine personlige indstillinger

4. Tryk på din profil.

5. Vælg "Dine indstillinger".

6. Vælg "Tilknyttede konti".

7. Vælg Onedrive "Knyt til din konto".

8. Vælg "Tilknyt".

9. Vælg din korrekte konto.

 

Den er nu tilknyttet.