Sådan tilføjer du deltagere til dit projektrum

Når du har oprettet et projektrum, så står du som projektleder. Du skal selv tilføje deltagere til projektrummet.

1. Tryk her hvis du ønsker at invitere personer til at deltage i dit projektrum

2. Her kan du se hvem der allerede er tilmeldt i dit projektrum og deres roller.

3. Her kan du se hvem der er inviteret til at deltage i dit projektrum.

Når du trykker på 'Inviter brugere', så kommer du til følgende side:

Nu har nu mulighed for at søge efter de deltagere som du ønsker at invitere.

4. Her kan du søge på deres fornavn og efternavn, men hvis du kender deres studienummer (studerende) eller initialer (medarbejdere) så kan du også søge på dette ved at indtaste '%STUDIENUMMER' i feltet efternavn. F.eks. '%or17s099'. Studienummer og initialer er det der står foran @ i jeres mail-adresser.

5. Du kan også søge efter deltagere på baggrund af de rum du er tilmeldt, hvis det f.eks. er til gruppe-arbejde omkring en opgave.

6. Ligeledes, så kan du også søge ud fra hierarkiet hvis det er samarbejde på tværs af rum/hold.

7. Her er det vigtigt at du sørger for at hakke de bokse af som passer med det du søger. Hvis det er studerende, så skal der være hak i 'Studerende', og er det en underviser, så skal der være hak i 'Underviser'.

8. Tryk på søg når du har valgt indstillingerne for din søgning.

Her er resultatet af min søgning. Jeg har her søgt på '%ADMIN' og fået en liste over admins på platformen. Du skal nu:

9. Sætte hak ved de brugere du ønsker at invitere

10. Trykke på 'Inviter brugere'.

Brugerne får nu en notifikation om at de er blevet inviteret til at deltage i projektrummet. Når de har accepteret invitationen, så bliver de tilføjet til projektrummet som projektdeltager.

Du kan se nærmere her, omkring hvordan det fungere: