Eksterne gæster i Teams - som ikke benytter Microsoft i forvejen

Når du tilføjer eksterne brugere - altså brugere som ikke har en Absalon email - i dit Team, så modtager de en invitationsmail:

I denne mail skal de trykke på knappen 'Open Microsoft Teams'.

Hvis den email de er inviteret på, tidligere har været brugt i en Microsoft produkt, så vil de blive bedt om at logge ind:

Kan de ikke huske adgangskoden, så kan de trykke på 'Har du glemt adgangskoden?' og følgende vejledning der, og herefter logge på.

Hvis den email de er inviteret på, ikke har været brugt hos Microsoft før, så vil de få følgende af se, og blive bedt om at oprette en konto:

Hertil skal de følge vejledningen på skærmen og angive et kodeord og nogle oplysninger, og så bekræfte deres mailadresse, før de kan komme videre.

Når de har bekræftet deres mailadresse, så skal de give Absalon tilladelse til at behandle deres oplysninger ved at trykke på 'Accepter':

Herefter vil den forsøge at åbne Teams:

Hvis de ønsker at bruge programmet, så skal de trykke på 'Microsoft Teams'. Ønsker de derimod at bruge deres browser, så skal de trykke på 'Brug webappen i stedet'.

Herefter åbne Teams hvor de er logget ind som gæst på Professionshøjskolen Absalon, med adgang til det team de er inviteret ind i: