Mails i karantæne
Nedenstående beskriver, hvordan du håndterer mails, der er kommet i karantæne fordi Microsoft 365 anser dem som potentielle spam-mails.
Det første du oplever er, at modtage en besked fra Microsoft 365 Sikkerhed (se eksempel nedenfor):
Tryk på ”Gennemgå meddelelse”.
Du får nu et nyt skærmbillede, som nedenfor. Her kan du se lidt yderligere information.
Tryk på Vis meddelelse, for at se mere information.
Du kan nu se selve mailen. Her kan du forhåbentlig vurdere om den er korrekt, eller der er tale om en falsk mail. Når du har læst/vurderet, tryk af på krydset øverst til højre.
Du kommer nu tilbage til nedenstående side. Her kan du trykke på Frigiv, hvis du vil modtage mailen.
Vil du IKKE modtage mailen kan du enten trykke på de 3 prikker (…) oppe til højre og vælge Slet fra karantæne eller blot lukke browseren, hvorefter mailen automatisk slettes efter 30 dage.
Hvis du allerede på billede 1 kan genkende afsenderens mail (her [email protected]), og du er særligt opmærksom på, at der ikke er stavefejl så den blot ligner en du kender! Og virker emnet også som noget du venter på? Så kan du trykke på knappen Frigiv, og så modtager du mailen med det samme.