Ofte stillede spørgsmål vedr. Outlook
Her har vi samlet svarene på nogle af de hyppigste spørgsmål vedr. Outlook, både i forbindelse med flytning af postkassen, og til nye brugere.
Du får ikke ofte mails fra.....
Denne besked kan ses i toppen af nogle modtagne mails. Den kommer fordi flytningen af postkassen har nulstillet nogle tællere. Det betyder i praksis, at Outlook ikke umiddelbart genkender selv nære kolleger, som du ofte mailer med. Den vil forsvinde igen, når du har mailet nogle gange med den/de personer den nævner. Herefter er det vigtigt, at du er opmærksom på beskeden, da den indikerer, at det er en person, du normalt ikke skriver med. Derfor bør du være opmærksom på om det er spam-mail eller en helt reel mail.
Forslag til svar
Outlook forsøger at være hjælpe med at finde på et svar og kommer derfor med forslag til svar på en mail. Det kan opleves både i Outlook på computeren, på telefonen og i webmail.
Det er helt op til dig selv om du vil trykke på knappen og derefter trykke send, eller blot bruge den som hurtig start på et svar eller blot ignorere forslaget.
Mails i karantæne
Du vil begynde at modtage mails med denne titel. Det drejer sig om et nyt automatisk spam-filter, der filtrerer en række mails fra og sætter dem i karantæne. Det kan skyldes mange parametre, at en mail sættes i karantæne. Det er et filter, der over tid bliver “klogere” og ved at vi hver især forholder os til vores egne karantæne mails, så vil systemet også blive mere nøjagtigt og kun sætte relevante mails i karantæne.
Du kan her læse mere om, hvordan du behandler karantænemails.