Få direkte adgang til mails, opgaver og andre apps i sidepanelet
I Microsoft Edge er der indbygget et sidepanel hvori du kan koble f.eks.:
- Din mail
- Din kalender
- Dine opgaver
- Nem adgang til Word, PowerPoint osv.
- Adgang til din OneDrive
- Og meget mere.
På den måde kan du have let adgang til dine ting, mens du benytter Microsoft Edge.
I denne vejledning gennemgår vi hvordan du kommer igang med at sætte det op.

For at komme i gang med at sætte sidepanelet op, så skal du først ind i indstillinger og slå det til. Dette gør du ved at trykke på de 3 prikker øverst til højre, og vælge 'Indstillinger':

Herefter åbner siden med alle indstillingerne sig. Her skal du trykke på 'Copilot og sidepanel' i menuen til venstre, og herefter ændre synligheden af sidepanel til 'Altid slået til':
Du kan nu se sidepanelet ude til højre i Edge. Som standard har du kun et søgeikon, og et plus.
Hvis du ønsker at fjerne ting fra dit sidepanel, som f.eks. søgeikonet (som anvender Bing), så kan du bare højreklikke på dem, og vælge 'Fjern fra sidebjælke'.
Nu kan vi gå i gang med at tilføje de apps vi ønsker i vores sidepanel. Lad os starte med at tilføje Outlook. Dette gør vi ved at vi trykker på plus-ikonet, og skriver Outlook i søgefeltet, og vælger det første forslag:

Det kan være at du bliver bedt om at logge på. Her skal du bare følge vejledningen på skærmen, og logge ind med din Absalon konto.
Du har nu adgang til din Outlook fra sidepanelet i Edge, og kan derigennem se både din mail, kalender, kontaktbog og opgaver.

Sørg for at højreklikke på Outlook-ikonet i sidepanelet, og vælg 'Fastgør til sidepanel'. På denne måde, så vil Outlook altid være tilgængelig i sidepanelet.
Du kan nu gentage ovenstående for alle de ting du ønsker tilgængelige i sidepanelet.
Hvis du f.eks. tilføjer den som hedder 'Microsoft 365', så har du hurtig adgang til Word, PowerPoint, OneDrive, Teams og meget mere.
Det er også muligt at tilføje andre ting i sidepanelet, som ikke er fra Microsoft af, så prøv det endelig af.