Microsoft Teams møder - installation og vejledning

Her følger en kort vejledning til hvordan du tilgår Teams møder gennem Outlook og centrale funktioner i Teams møder.

Installation

Teams skal installeres og aktiveres i Microsoft Office Professional Plus 2016, for at du kan oprette Teams rum. Se videoen herunder, du kan også følge step by step vejledningen herunder:

  1. Følg denne vejledning punkt for punkt:
    1. Åben Outlook, vælg ”Filer” og derefter ”Indstillinger”
    2. Klik på ”Tilføjelsesprogrammer”
    3. Bekræft at ”Microsoft Teams Meeting Add-in for Microsoft Office” står på listen under Tilføjelsesprogrammer
    4. Hvis Teams Meeting Add-in står i listen af Inaktiverede tilføjelsesprogrammer, så tryk på ”Udfør” under Administrer Tilføjelsesprogrammer nederst i vinduet.

      Bemærk: Hvis ikke Teams Meeting Add-in IKKE står i listen af Inaktiverede tilføjelsesprogrammer, så skal Microsoft Teams installeres. 
  • Tryk her for at hente Microsoft Teams ned til din PC (Desktop versionen)
  • 5. Installer Microsoft Teams
  • 6. Genstart din PC og gentag velsen.
  • 7. Sæt flueben ud for ”Microsoft Teams Meeting Add-in for Microsoft Office”
  • 8. Tryk “OK” til alle dialogbokse og genstart Outlook
Centrale funktioner i Teams møder

Sådan deler du din skærm. Tryk på ‘Del indhold’:

Sådan åbner du chatten:

Sådan laver man håndsopretning:

Opret breakout rooms:

Tip:

Vælg Automatisk fordeling

I takt med du vælger antal rum kan du se, hvor mange deltagere der vil blive fordelt i de respektive rum

Når du er tilfreds, klik på ‘Opret rum’

Private rum startes ved tryk på ‘Start rum’

Private rum stoppes ved at trykke på ‘Luk rum’

Bemærk: ønsker en bruger at komme tilbage til hovedrummet skal man trykke på ‘Retur’.

Bemærk: Skulle forbindelsen til Teams-mødet afbrydes (f.eks. ved at man ved en fejl har trykket på ‘Forlad’), så kan deltagerne atter komme ind i mødet. Hvis man skal tilbage til et privat rum, skal man trykke på ‘Deltag i rum’.

Optagelse i Teams

Du har mulighed for at optage Teams-mødet.

Det foregår ved, at du klikker på optageknappen i Teams-mødet.

  1. Tryk på "Flere handlinger"
  2. Vælg "Start optagelse".
New Window | Microsoft Teams

Et optageikon dukker nu op i venstre hjørne, og viser for alle deltagerne i Teams-mødet, at det bliver optaget.

New Window | Microsoft Teams

Du stopper optagelsen ved:

  1. Tryk på "Flere handlinger"
  2. Vælg "Stop optagelse".
New Window | Microsoft Teams

Placering af optagelsen

Når optagelsen er slut, gemmes den automatisk i Microsoft-skyen:

  • Almindelige Teamsmøder (link fra Outlook) gemmes i mødehostens private Microsoft Onedrive. Link til optagelsen deles i chatten, hvorefter alle deltagerne kan finde linket.
  • Teamsmøder aktiveret fra et Teams-rum gemmes i det enkelte Teams-rum.