Microsoft Teams møder - installation og vejledning
Her følger en kort vejledning til hvordan du tilgår Teams møder gennem Outlook og centrale funktioner i Teams møder.
Teams skal installeres og aktiveres i Microsoft Office Professional Plus 2016, for at du kan oprette Teams rum. Se videoen herunder, du kan også følge step by step vejledningen herunder:
-
Følg denne vejledning punkt for punkt:
- Åben Outlook, vælg ”Filer” og derefter ”Indstillinger”
- Klik på ”Tilføjelsesprogrammer”
- Bekræft at ”Microsoft Teams Meeting Add-in for Microsoft Office” står på listen under Tilføjelsesprogrammer
- Hvis Teams Meeting Add-in står i listen af Inaktiverede tilføjelsesprogrammer, så tryk på ”Udfør” under Administrer Tilføjelsesprogrammer nederst i vinduet.
Bemærk: Hvis ikke Teams Meeting Add-in IKKE står i listen af Inaktiverede tilføjelsesprogrammer, så skal Microsoft Teams installeres.
- Tryk her for at hente Microsoft Teams ned til din PC (Desktop versionen)
- 5. Installer Microsoft Teams
- 6. Genstart din PC og gentag velsen.
- 7. Sæt flueben ud for ”Microsoft Teams Meeting Add-in for Microsoft Office”
- 8. Tryk “OK” til alle dialogbokse og genstart Outlook
Sådan deler du din skærm. Tryk på ‘Del indhold’:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/485/948/original/84ca40d8-f815-4b6b-926f-eccc8f34ecf7.png)
Sådan åbner du chatten:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/485/950/original/37f0802c-7514-4811-93f2-04c9645fbbf2.png)
Sådan laver man håndsopretning:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/485/952/original/dadaf1e9-2dc3-4cbe-8cc4-c04667db38e5.png)
Opret breakout rooms:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/485/954/original/b849d05d-8921-440e-892a-593ccc3948f4.png)
Tip:
Vælg Automatisk fordeling
I takt med du vælger antal rum kan du se, hvor mange deltagere der vil blive fordelt i de respektive rum
Når du er tilfreds, klik på ‘Opret rum’
Private rum startes ved tryk på ‘Start rum’
Private rum stoppes ved at trykke på ‘Luk rum’
Bemærk: ønsker en bruger at komme tilbage til hovedrummet skal man trykke på ‘Retur’.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/485/956/original/17641b59-37ff-4d0e-ab8a-8462a230fefb.png)
Bemærk: Skulle forbindelsen til Teams-mødet afbrydes (f.eks. ved at man ved en fejl har trykket på ‘Forlad’), så kan deltagerne atter komme ind i mødet. Hvis man skal tilbage til et privat rum, skal man trykke på ‘Deltag i rum’.
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/485/958/original/2f5d0fb5-1ab3-45a0-9b71-0f1dc158a1a9.png)
Du har mulighed for at optage Teams-mødet.
Det foregår ved, at du klikker på optageknappen i Teams-mødet.
- Tryk på "Flere handlinger"
- Vælg "Start optagelse".
![New Window | Microsoft Teams](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/714/561/original/cc3f2793-e509-41fd-ab1d-2634824926b3.png)
Et optageikon dukker nu op i venstre hjørne, og viser for alle deltagerne i Teams-mødet, at det bliver optaget.
Du stopper optagelsen ved:
- Tryk på "Flere handlinger"
- Vælg "Stop optagelse".
![New Window | Microsoft Teams](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/004/714/565/original/efb14426-204d-4f91-bc3a-09f868a22a70.png)
Placering af optagelsen
Når optagelsen er slut, gemmes den automatisk i Microsoft-skyen:
- Almindelige Teamsmøder (link fra Outlook) gemmes i mødehostens private Microsoft Onedrive. Link til optagelsen deles i chatten, hvorefter alle deltagerne kan finde linket.
- Teamsmøder aktiveret fra et Teams-rum gemmes i det enkelte Teams-rum.