Tilføj en delt mailboks (Fællespostkasse)
Denne vejledning er f.eks aktuel for studentervejledere, som har brug for at kunne åbne studentervejleder-postkasser, der på forhånd er blevet tildelt adgang til.
- Åbn din webmail – f.eks. via https://post.pha.dk/
Højre klik på din egen postkasse og vælg ”Tilføj delt mappe..”:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/001/006/626/original/billede1.jpg)
3. Indtast hele, eller dele af navnet på den postkasse du har fået adgang til, og vælg ”Søg i adressekartoteket”:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/001/006/631/original/billede2.jpg)
4. Vælg den ønskede postkasse og vælg ”Tilføj”:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/001/006/634/original/billede3.jpg)
5. Du kan nu læse indholdet i den delte postkasse, ved at vælge den i listen til venstre:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/001/006/635/original/billede4.jpg)
Du kan også læse e-mails i en delt postkasse fra din telefon eller tablet:
6. Gennemfør først punkt 1 til 4 i denne vejledning
7. Start den indbyggede webbrowser og log på din webmail via adressen http://post.pha.dk
8. Klik på "Sandwich-menuen" øverst til venstre:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/001/006/652/original/billede5.jpg)
9. Du kan nu vælge i mellem de tilgængelige postkasser og undermapper:
![](https://media.screensteps.com/image_assets/assets/001/006/653/original/billede6.jpg)