Zoom - Opret Zoom-møder fra Outlook-kalenderen
Zooms Microsoft Outlook-plugin er designet til at gøre planlægning af et møde i Microsoft Outlook hurtig og praktisk. Pluginet giver dig mulighed for at planlægge og starte øjeblikkelige Zoom-møder samt lave eksisterende mødehændelser Zoom-møder. Outlook Plugin kan også synkronisere ledige / optagne tidspunkter til Zoom-klienten baseret på dine Outlook-kalenderbegivenheder (kun pc kræver version 3.5 eller højere - download den nyeste version ).
Bemærk : På grund af ny sikkerhedsprotokol understøttes Outlook-pluginet kun på macOS 10.14.1 og nyere. Hvis du kører en ældre version, anbefaler vi at opdatere macOS ved hjælp af tilføjelsesprogrammet Zoom til Outlook (web og desktop) eller deaktivere SIP (System Integrity Protection) på operativsystemet.
Forudsætninger
- Windows : Microsoft Outlook 2010 eller nyere (2007 med begrænsede funktioner) eller Outlook som en del af Microsoft Office 365
- macOS : Microsoft Outlook 2011 eller nyere, macOS 10.14 Mojave eller nyere *
- Du skal have Zoom-klienten installeret og være logget ind på din konto
- Installer Zoom Microsoft Outlook Plugin fra Zoom
- 64-bit PC eller Mac (Outlook-pluginnet er et 64-bit-program. Hvis du bruger et 32-bit system, skal du overveje at bruge tilføjelsesprogrammet Zoom til Outlook )
* macOS 10.15 Catalina understøtter ikke plug-ins, inklusive Microsoft Outlook Plugin til Zoom.
Du kan downloade Zoom Microsoft Outlook Plugin MSI-filen fra Download Center . Når download er afsluttet, skal du køre MSI-filen og følge installationsguiden for at fuldføre installationen. Du skal genstarte Outlook, før du bruger pluginet.
Bemærk : Flere versioner af Outlook understøtter ikke mulighederne for at planlægge et møde eller starte øjeblikkeligt møde. Hvis du ikke kan se disse i hovedbåndlinjen, skal du kontrollere, om de vises efter oprettelse af en ny aftale eller kalenderbegivenhed.
Bemærk : Dine planlægningsindstillinger synkroniseres fra Zoom-webportalen .
- Klik på knappen Schedule a Meeting.
- Vælg dine ønskede indstillinger til planlægning af et møde.
-
Møde-id
- Generer automatisk : Generer et tilfældigt unikt møde-id.
-
Sikkerhed :
- Adgangskode : Indtast et møde adgangskode . Adgangskoden er et krav, og lægges i krypteret form som en del af linket til mødet. Hvis ikke deltagerne trykker på linket, men joiner vha. møde-id'en, så skal deltageren indtaste adgangskoden, før de tilmelder sig dit planlagte møde.
- Waiting room (Venteværelse) : Aktiver Venteværelse til mødet.
- Only authenticated users can join : Begræns adgangen til mødet, så kun brugere, der er logget ind i Zoom kan deltage (denne funktion bruges sjældent!!!).
-
Video
- Host : Vælg, om du vil have værtens video til eller fra, når du deltager i mødet. Selv hvis du vælger, vil værten have mulighed for at starte deres video.
- Participants : Vælg, om du vil have deltagernes videoer slået til eller fra, når de deltager i mødet. Selvom du foretager et valg, har deltagerne mulighed for selv at starte deres video.
-
Audio : Tillad brugere at ringe ind kun ved hjælp af telefon, kun computerlyd , begge eller tredjepartslyd.
- Ring ind fra : Hvis telefon eller begge er aktiveret til dette møde, skal du klikke på Rediger for at vælge de lande, der skal ringe til, der skal medtages i invitationen. Dette inkluderer som standard dine globale dial-in-lande, der er angivet i dine mødeindstillinger .
- Allow participants to join anytime : Tillad deltagere at deltage i mødet uden dig eller før du deltager. Mødet slutter efter 40 minutter for Basic (gratis) brugere, hvis 3 eller flere personer deltager i mødet. Hvis det er aktiveret, kan du også vælge, hvor langt i forvejen det planlagte starttidspunkt, du ønsker, at de skal kunne deltage i: 5 minutter , 10 minutter , 15 minutter eller når som helst .
- Mute participants upon entry : Hvis deltagelse inden vært ikke er aktiveret, vil dette slå alle deltagere fra, når de deltager i mødet.
- Automatically record meeting on the local computer : Marker dette, hvis du vil have, at mødet automatisk optages.
- Insert Zoom meeting invitation above existing text : Indsæt Zoom-mødeoplysningerne øverst i mødeinvitationen (før enhver brugerdefineret tekst indtastet i mødeinvitationen ).
- Vælg et sprog, du vil sende invitation: Denne mulighed giver dig mulighed for at vælge det sprog, du vil have, at Zoom-invitationen skal være. (Bemærk: dansk er ikke en valgmulighed!)
- Alternative hosts : Indtast e-mail-adressen til en anden Zoom-bruger, der er licenseret, på din konto for at give dem mulighed for at starte mødet i dit fravær.
- Klik på Fortsæt .
Kalenderinvitationen genereres automatisk med Zoom-mødeoplysningerne.
Bemærk: Du kan annullere zoommødet eller ændre indstillingerne for zoommødet i kalenderinvitationen ved at vælge de tilsvarende knapper i menuen.
- Åbn den eksisterende kalenderbegivenhed i Outlook.
- Vælg Schedule a meeting for at planlægge det valgte Zoom-møde.
- Vælg dine ønskede indstillinger til planlægning af et møde.
- Klik på Fortsæt .
- Invitationen udfyldes nu automatisk med detaljerne.
- Klik på Gem og luk .
Hvis du ikke kan se ikonet Schedule a meeting i menubåndet, skal du åbne dine Outlook-indstillinger .
- Vælg Tilføjelsesprogrammer
- Tryk Udfør
- Marker afkrydsningsfeltet Zoom Outlook .
- Tryk OK